Selvomsorg

Lære at passe godt på dig selv

Hvis du har oplevet stress, angst eller smerter og er ved at finde fodfæste igen, kan det være særlig nyttigt at tage pauser til at nære dit følsomme sind og lade kroppen få hvile.

Pauser med musik

Gennem samtale og musiklytning, som jeg tilrettelægger efter dine behov, kan du få hjælp til at skabe tilpas med ro og pauser. Dette kan hjælpe dig til at at du kan lade op i hverdagen, du kan få bearbejdet de udfordringer, du oplever som overvældende. Musikterapi til selvomsorg kan hjælpe dig med at genfinde og atter forbinde dig med dine egne ressourcer.
Musikterapi kan give dig redskaber til at få en dybere vejrtrækning, og til at du kan få ro på indeni.  Den kan hjælpe dig til at være bevidst nærværende og opmærksom med det, der er her og nu.

Samtale og musik

I musikterapi som selvomsorg er samtale meget vigtig. Den forbereder dig til musiklytning eller musikrejse, så du kan slappe af på bedst mulig måde. Gennem samtalen finder jeg også ud af, hvordan musikken kan sammensættes, så den passer til dine aktuelle behov. Den opfølgende samtale efter musikoplevelsen hjælper dig til at bearbejde dine indtryk og omsætte dem i forhold til din situation her og nu.

Dine forudsætninger

Du skal ikke have særlige musikalske forudsætninger for at deltage i og have gavn af denne form for musikterapi.

Jeg anbefaler at du prøver minimum 3 sessioner for at blive fortrolig med musikterapi – ofte er 6-8 sessioner tilstrækkeligt til at få et varigt udbytte. Musikterapi til selvomsorg foregår individuelt. I den første samtale finder vi sammen ud af om et forløb hos mig er noget for dig.

Kontakt mig her , på tlf 53 551 550 eller info@karinschou.dk